خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/19 - 21:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

تشریح جزئیات حضور هیأت پارلمانی ایران به ونزوئلا

هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای نظارت بر انتخابات پارلمانی ونزوئلا در این کشور حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی که بنا به دعوت رسمی مقامات ونزوئلا جهت نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور به کاراکاس سفر کرده بود، با حضور در حوزه ها و شعب اخذ رأی پایتخت، در جریان روند برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور قرار گرفت.



بیش از ٢٠٠ ناظر پارلمانی از کشور های مختلف برای نظارت بر انتخابات ونزوئلا به کاراکاس  سفر کرده بودند . هیأت  ٥ نفره پارلمانی کشورمان متشکل از آقایان شهریار حیدری و ابوالفضل عمویی نایب رئیس دوم و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، احد آزادی خواه ، محمدرضا صباغیان بافقی و ابوالفضل ابوترابی از  اعضای گروه دوستی پارلمانی و نیز کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس  به همراه هیأت هایی از ترکیه ، پارلمان اروپایی و روسیه با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کردند.



هیأت پارلمانی کشورمان همچنین دیدارهای جداگانه ای با خانم دلسی رودریگز معاون رئیس جمهور ، آقای خورخه آرئاما وزیر خارجه و نیز با معاون شورای انتخابات کشور ونزوئلا داشتند . هیأت اعزامی همچنین از فروشگاه ایرانی مگا ٢٠ در کاراکاس بازدید بعمل آورد.



هیأت اعزامی در دیدارهای دو جانبه خود با مقامات ونزوئلا بر تقویت همکاری های رو به رشد اقتصادی طرفین و ضرورت رایزنی ها و تبادل هیأت های سیاسی - پارلمانی و اقتصادی بین دو کشور تأکید کردند.



هیأت ایرانی همچنین تحریم یک جانبه ظالمانه آمریکا علیه ایران و ونزوئلا را محکوم کرد . مقامات ونزوئلا نیز در این دیدارها ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی برای اعزام هیأت ناظر انتخاباتی به این کشور ، بر اهمیت توسعه همکاری های فیمابین در عرصه های مختلف تأکید کردند و از حمایت های کشورمان از مردم ونزوئلا در قبال فشارهای غیر انسانی آمریکا قدردانی کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 309656
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم